1,2 & 3

1

Hidup ini tak adil. Memang takkan pernah adil. Selalunya apa yang diharapkan takkan jadi kenyataan. Jadi terpaksa jangan berharap barulah akan jadi kenyataan. Macam berharap bulan jatuh ke riba. Memang tak akan jadi laa. Atau berharap kucing bertanduk. Memang tak akan lah. Kecuali Doraemon kot. Ohh Doraemon sejenis kucing ke?? Ehh bukan, Doraemon sejenis kartun yang makan Dorayaki. Sebab takdak kucing kat dunia ni yang ada poket apatah lagi badan kaler biru.

2

Hidup ni penat kan?Penatlah setia pada yang satu. Yang lain banyak yang menanti. Berbaris untuk dipilih. Sekali-sekala harus tukar selera. Tak taulah kalo itu dikatakan curang tapi guna ayat ‘tukar selera’ lagi bunyinya berhemah dan bersopan santun. Ibarat wanita Melayu terakhir. Apakata setia pada Allah saja, sebab DIA tak akan curang apa lagi kecewakan hamba-hambaNYA. Kita saja yang selalu curang, tidak meletakkan yang utama di tempatnya.

3

Alasannya sibuk. Sebenarnya tiada idea mau update blog. Macam dah tiada cerita nak dikisahkan. Rasanya otak dah merudum dum dum kualitinya. Seorang bff pernah bagitau bila usia mencecah 27 dan ke atas, otak memang akan berkurang kualiti kecuali diasah semula dengan banyak-banyak membaca buku, buat latihan kira-kira atau senang cerita, sambunglah belajar.

Konklusi 1, 2 & 3

1

Saya mau berhenti berharap akan menang Pertandingan Esei xxxxx yang saya masuk suatu masa dahulu. Memang takkan menang hatta mendapat sijil penyertaan pun kot T__T. Maka berhentilah browse nama sendiri kat Lebai Google dengan harapan nama akan muncul untuk dapat sijil peyertaan pun jadilah kalau ada. Memang takkan ada. Huuuu.

2

Setia? Selama 2 tahun lebih sejak Jun 2009 memang saya setia pada si dia yang satu. Tapi ada sesuatu yang membuat saya ingin curang. Ehemm, menukar selera sebenarnya. Dari Encik WordPress ke Encik Blogspot ke, Blogger ke, Bla Bla Bla ke. Haa, kan berbaris tu. wordpress ni akan jadi nombor satu, dan saya mau buka buku baru yang kedua kat mana lepas ni ya. Tunggu dulu, takdak idea.

3

Saya akan mengaku sudah 28 selepas tanggal 12.11.2012 nanti. Kononnya sekarang masih 27. Tujuh nombor faveret. Tapi, ada apa dengan nombor faveret? Dan, ada apa dengan usia kalau tak dimanfaat sepenuhnya?Otak oh otak, ada tak saya ini menggunapakai anda seoptimumnya? Tetttt. Jawab otak :  jangan pakai saya saja, pakai akal juga.

 

 

***Ini entri perpisahan dan selamat tinggal. Sedih?

***Setau saya, adil adalah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Bunyi macam senang. Hakikatnya, susah.

Advertisements

4 responses

  1. Hidup ini sentiasa adil. Orang Islam kena percaya. Jika tidak, ia seolah-olah kita mempertikaikan semua keputusan Allah.

    Moga kita lebih menilai yang tersirat dari yang tersirat.

    • kak yan, betullah. memang Tuhan tu jadikan semuanya adil, manusia je yg kdg2 ade ups and downs terasa hiba hati n x letakkan benda yg spatutnya pada tempatnya.

      tq utk peringatan tu 😉 Tuhan itu Maha Adil dan semua yg terjadi ada sebabnye.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s