Celebrating Failure

Tajuk berlagak. MACAM ORANG PUTIH. Semalam berangan nak dapatkan buku ni, harini dah dapatkan pengalaman hidup celebrating failure meraikan kegagalan. Sedih kisahnya. Sediakan tisu siap2 biar boleh cover kalo rasa mau nangis di hujung cerita.

Dalam pukul 11 pagi tadi saya keluar ofis (halal okeyyy, mintak kebenaran keluar) sebab mau matikan setem kat pejabat LHDN. Sebab PTPTN Ujrah la ni. Dah sebesar alam kat Putrajaya ni takde, terpaksalah ke LHDN Kajang. Sejarah hidup dulu membuktikan KAJANG tempat yang membawa mimpi ngeri. Rujuk sini dan sini. Dan satu2nya kenangan indah hanya semasa makan sate Kajang. Oh dan makan hotel yang agak sedap tu.

Beli setem hasil kat Anjung, pusing2 tak jumpa parking. Akhirnya sukahati letak kereta tepi simpang jalan besar. Bahaya, tapi doa n tawakkal kan senjata orang mukmin. Heheeee. 11.30 lebih baru keluar dari Putrajaya ke LHDN Kajang yang tak tau kat celah mana. Di saat tu baru menginsafi diri tak rujuk kat map Lebai Google. Dan tak berapa nak ingat pelan yang diberi. Cuma ingat Balai Polis Kajang je landmark dia.  

Saya macam biasa lah, pakai 3 gandingan – signboard, tawakkal, naluri. Terlajak sana-sini. 12.10, tak jumpa gak. Telefon Kak Asykin. Banyak cubaan ala2 pemandu pro dah saya buat. U-turn sesuka hati. 12.30, baru jumpa bangunan tu. Laaaaaaaaa, kat situ rupanya. Hentian Kajang yang saya tak pernah tau nama. 2 3 kali pergi pon tak tau jalan.

Resam padi berisi tunduk. Resam pejabat kerajaan 12.15tghari – 2.45 ptg tutup. Alang2 menyeluk pekasam, tunggu sampai 2.45 la kau. Sedih tau. Lewat 15 minit je….Jadi untuk meraikan kegagalan matikan setem tengahari tu, saya pon merancang jadual tengahari tu.

12.30 – 1.30 : Lepak kedai mamak. Order milo ais + roti telur + roti sardin (RM7.00. Diskaun RM0.70). Celebrating failure. Nampak macam ini wanita kesepian putus cinta lalu berduka lara dengan makan banyak di kedai mamak. Tu kot pandangan orang. Tapi saya tak peduli. Saya makan bayar okeh. Yela, sekejap2 mamak tu datang tanya saya nak kari ayam ke, kari daging ke, sekejap itula, inila. Saya bukan kesepia, saya kebosanan!

1.30 – 2.15 : Suraula mana lagi. Qailulah hehehehee.

2.15 – 2.45 : Pusing2 sampai kepala pusing.

2.45 : LHDN here I come. Lepas mati setem, pos. Balikkkkkkkkkkkkk.

Sedih kan cerita saya celebrating failure. Lambat 15 minit je. Dan ia mengubah macam2.

p/s : patut ke tambah GPS dalam wishlist? penting ke?

Advertisements

7 responses

    • aziz : o gitu.. ilmu baru saye baru tau ni. pernah gak dengar kes camni b4 ni tapi x tau lak camtu rupenye….

      jas imran : haha bole eh. gps oh gps…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s