Johor – Melaka – Selangor

Lagi lebih kurang sebulan insyaAllah akan pindah ke Putrajaya. Tak sangka apa yang pernah aku tulis dalam blog ni 2 tahun lepas akan jadi kenyataan.  Tuhan maha berkuasa. Dia tak makbulkan doa kita masa kita mahu, Dia makbulkan masa kita perlu. Dulu masa zaman uni pensyarah aku pernah tanya apa cita-cita kitorang semua. Ada kengkawan jawab nak jadi pengarah JLN etc. Aku jawab camni je ‘Saya tak tau nak jadi apa tapi saya nak kerja kat Putrajaya’ ala-ala konfiden. Banyak benda yang nak dikotakan kalau betul-betul ini terjadi.

Aku ingat lagi zaman Putrajaya baru dibangunkan. Kitorang g jalan-jalan dan aku seriussss kagum dengan senibina dia. Teringin lak nak kerja sini, kata hati aku. Well, sejarah kehidupan aku tak semudah yang macam ‘oh aku nak kerja situ’ dan terus dapat. Tak tak. Belajar jauh nun kat Skudai sana (okey, nun tu macamlah jauh sangat yang kau duduk oversea kan kan), lepastu kerja kat Melaka, dan semakin hari semakin ayu eh bukan. Merepek. Semakin hari semakin dekat. Dari Johor – Melaka – Selangor. Akhirnya.

Ini permulaan sebenarnya. Banyak lagi yang perlu ditempuh. Tinggalkan masa lampau. Jadikan ianya lipatan sejarah. Buka buku baru, balut cantik-cantik dan isi dengan tulisan-tulisan hidup yang bermakna. Buku lama, simpan untuk jadikan rujukan. Buruk atau baik, itulah yang mencorakkan kita siapa adanya ^_^.

Doakan yang terbaik untuk kita semua ya kawan-kawan. Yang terbaik tu datangnya dari Allah, dan yang buruk tu datang dari manusia sebab ditiup angin was-was dari syaitan. Nauzubillah~~~

p/s  : cabaran pergi kerja semalam – hujan lebat gila sepanjang jalan. terpaksa fokus 200%. adehhh. cabaran pagi tadi, adik g letak kereta belakang Itam pulak. Dahla sudah lambat, makin lambat! Harus pecut g kerja~~~Esok azam 6.45pagi!!!!!

2 responses

Leave a Reply

