Sepi

Hai blog! Assalamualaikum blog! Diari sepatutnya ditulis hari-hari. Macamni, dah jadi sebulan sekali. Tak ada idea. Kena kerah otak ingat balik kenangan lalu sebab apa yang jadi kebelakangan ni memang tak boley diingat. Haish memang takde idea lah.

Okey, ulang balik. Semoga ada idea pasni. Hai blog! Assalamualaikum blog! Woh masih takde idea.

Encore. Hai blog! Assalamualaikum blog! Bukan bizi pun, tapi takde idea. Sebab tu silentnur.wordpress sepi. Sesepi namanya. Silent tu bukan senyap, tapi sepi. Sepi tu indah. Contoh kesepian adalah bila bercakap-cakap dengan kucing dan berharap mereka akan mengiau tapi yang dapat biasanya cuma cakaran2 kat tangan yang berjaya menurunkan saham diri sendiri sebanyak 0.0001%.

Manusia biasa macam aku juga perlu berhenti. Berhenti kerja? BUKAN. Berhenti bernafas? NAUZUBILLAH LAGI BUKAN. Berhenti berharap? TUHAN LAGI TAU KOT. Berhenti kejap, duduk diam, taip kat blog. Berhenti tak semestinya tak berhati-hati. Berhenti dari buat rutin kau, dan pesongkan sikit rutin jadi 180 darjah. Bukan hari-hari. Sekali-sekali je.

Eh, nak hujanlah. Sejuk.

Okeylah, assalamualaikum blog! Maafkan tuanmu yang fening2 ini.

Advertisements

2 responses

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s