Secara Rawak

Macacamni sebenarnya. Aku nak rajin, tapi FRP tertinggal dalam kereta dan kunci kereta ada pada Kak Syikin, dan Kak Syikin pergi menemuduga. Jadi tak bermaksud aku menjadi malas, sebab harini agak produktif, satu pencapaian untuk diri sendiri sebab berjaya bangun 4.50 pagi (walaupun dah kunci jam sejak 12.15 am. HAHA) untuk membuat kerja dan g KK Jelebu, dan tak salah kot sekarang ni aku curik masa tulis entri bulan 5 yang dah tertangguh ni.

Secara rawak,

Isnin ada beberapa benda yang berlaku.

1) Sebab rindu tiba2 kat arwah mak, aku pakailah baju kurung ungu yang mak jahit masa umur 14 tahun dulu. Alasan, rindu. Tak ada kena mengena dengan Hari Ibu. Walau sebenarnya berkait jugaklah. Sebab semua orang dok ucap Selamat Hari Ibu, tiba-tiba jadi rindu. Entahlah, dengan doa dan amalan yang turun naik ni moga dapat sampai kepada arwah mak. Memang tak pernah aku lupa doakan arwah mak setiap kali sujud sebelum tahiyyat akhir. Terasa dekat yang jauh, jauh yang dekat. Kalau mimpi arwah mak masih hidup, apa tandanya ya???

2) Isnin malam aku buat kelas ganti untuk budak-budak SLP4, diorang datang lagi awallah dari aku. Habis aku ucap salam je, semua jawab salam ramai-ramai ‘Waalaikumsalam warahmatullahi wabarakatuh, cikgu’ (ait, bila masa aku jadi cikgu?) dan terus baca doa penerang hati tu. Ramai-ramai. Kuat-kuat. Tak taulah diorang main-main ke, serius ke, yang penting aku tersentuh, dan sejuk rasa hati. Macam pokok kena siram air. Hihi. SEJUK je. Maaflah kalau selama mengajar ni terkurang / tak faham ke, sebab ini pertama kali mengajar Sains dan maaaaasih banyak lagi yang aku perlu pelajari. Aku sendiri masih dalam proses belajar. Learning is a never ending experience, rite =D

Okey, sambung kerja. Nanti bila-bila baru nak sambung membebel kat sini.

Leave a Reply

