Simbiosis

Assalamualaikum. Rajin rupanya malam ni. Kat hotel, boleyla bukak intenet malam2. Kalau tak, dah membuta kot. Apa khabar projek bukit kat kolej tu? Baikkah ataupun ku sangka panas hingga ke petang rupanya dot dot dot di tengahari? Kelmarin borak-borak dengan Mang-Mang(jangan muntah), dia makin sihat. Rasa nak borak hari-hari. Borak one way je la. Karang dia jawab balik sah-sah aku lariiiiiikkk tak naik atas bukit tu dah.

Terkilan gak tak dapat bantu diorang kat kolej. Yela, dekat seminggu kat sini berbengkel. Walau aku sedar kredibiliti aku dalam bidang landskap makin mereput(ekekek, ambik ayat Djay), aku tetap rasa perlu bantu. Mana yang mampu.

Lagi sedih sebab dapat mms tadi pokok2 hutan ada yang dah hidup segan mati janganla. Belum tanam lagi tu. Dah sebaldi aku nangis kat dalam bilik ni siap tengah perah airmata pakai tuala. Sayang sangat pokok hutan dan kelapa pandan tu sebab aku mohon sumbangan pokok2 tu. Ala-ala simbiosis sebab mereka bagi kita oksigen dan kita bagi CO2. Kalaulah orang2 yang bagi tu tau pokok2 tu dah syahid sebelum berjuang maunya dikejar aku pakai kapak.  Sekarang aku harap keajaiban akan berlaku. Kot-kotlah kesnya sama macam Mang-Mang. Aku dah slow talk dengan mereka semua sebelum pergi bengkel, siram dan bagi semangat.

Entah kenapa memang aku suka buat terapi kecantikan cakap dengan pokoklah, kucinglah, Itamlah,bla bla bla. Kengkadang cakap camni lagi kurang stress berbanding bila cakap dengan manusia. Sebagai pemangkin semangat, aku tukar wallpaper henpon dari gambar Cinggu jadi gambar pokok2 ni. 

Muka sedih sebab dah tak laku jadik wallpaper

Tolong hidup ya, kita wujudkan simbiosis!

5 responses

  1. omo..omo..cute sgt la ayat2 ko sil..cian cinggu dh xjd wall paper..ko ni,kacang lupekan kulit..cian pokok2 tu..kene baja n cpt2 tanam tu..pastu bg ciuman kasih mesra ok..

  2. kaklin : kalau hidup lagi boleyla siram. kalo tak, doakan diorang tenang di sana..huhuuu

    janna : ciuman kasih mesra? kalo aku bagi pastu mati camne^^hihi. kesian sikit gakla kat cinggu~~tapi ini temporary saja.

    kakjas : betulla kan kak, cakap dengan manusia ada je ayat balas membalas. cakap dgn mereka, cakapla banyak mana pon, mereka senyum saja tak kata apa. eh??

  3. Pingback: 5 dalam 1 – wrap-up Mei « sil:entnur

Leave a Reply

