berfalsafah tentang cinta.

Ini kisah dari doktor hati. taktau lah bertauliah ke tak. Berfalsafah, ke erk berfalsampah? Kalau sudah suka buatlah apa pun. Semuanya indah belaka. u buat je, i ikut. i folo u. u jump i jump. Kalau dah suka tu biar nampak bumbung rumah si dia je dah terubat rindu. Pandang kereta pandang nama je dah bergetar rasa. Biarlah si dia tu tak berkakilebar pun di mata orang, yang penting indah di mata kau.

Ibaratnya macamnilah. Antara ramai-ramai umat manusia kat depan kau, si dia yang nampak lebih bersinar-sinar 10 kali ganda dari orang lain. Walau si dia tak botak namun sinarannya tetap tepat memanah jantung kau lalu jantung pun berlari dengan kelajuan lebih kuasa kuda. Itu, panahan cinta.

Well, suka tak semestinya cinta, dan kalau cinta pun tak semestinya memiliki. Kalau nak pilih pasangan kan ada 4 kriteria ini adik-adik. ……………….sila isi tempat kosong. Nanti cikgu boleh bagi markah bonus. OHHO padahalnya sendiri tak ingat kriteria tu O_0. 

Kalau susah-susah pikir sampai botak kepala atau ada masalah keguguran rambut tak payah pergi YUN NAMhaircare dah, sila bukakan dan baca Al-Quran, insyaAllah Allah akan bukakan jalan. Tuhan tu kan MAHA ADIL. Tak pernah lupa pada hambaNYA tapi manusia yang sentiasa lupa.

Surah Al-Baqarah ayat 216 yang bermaksud :

Boleh jadi kamu membenci sesuatu , padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi ( pula ) kamu menyukai sesuatu , padahal ia amat buruk bagimu ; ALLAH mengetahui , sedang kamu tidak mengetahui .

Wallahu a’lam.


					
Advertisements

2 responses

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s