wrap-up

Yeah mari kita bungkus tahun 2010 dan simpan dalam otak yang rasanya kalau boleh see-through masih cantik tak berkarat kot. Ada satu benda yang tak boleh lupa tahun 2010 sebab ada satu masa tulah golongan macam saya ni wujud 4 tahun sekali. Haa cuba teka pasal apa? Fikir2 balik ada gak faedahnya. Maka taulah hamba yang Portugal itu sebuah negara dan Portugis adalah bangsa. Dan Holland adalah sama dengan Belanda dan Netherlands. Ohho tak maulah jadi macam tahun lepas lagi 0_o.

Dah habis dah wrap-up 2010 *tepuk tangan*. Kita wrap-up Jan 2011 pula. Usia dah berkurang. Lagi 10 bulan saya genap 27. Salah satu sebab saya tak sedia ke alam yang berdua tu sebab tak terbayang macammana nak lalui hari yang sepatutnya indah tu tanpa ibu di sisi. Korang tau betapa homesicknya saya jadi tentu dapat agak betapa rapatnya saya dengan arwah kan.*nangis nangis*. Dah dah selamat tinggal cerita sedih. Eh eh baru perasan harini 02.02.2011 genap saya 2 tahun kat bumi Melaka. Tempat mencari rezeki.

Ok, wrap-up Jan 2011 saya rumuskan dengan aktiviti :

29.01.2011 – hasil pengaruh K. Syikin & K. Widad, petang Sabtu dihabiskan bermain bowling acara bebas masuk longkang. Well, isteri En. Hafiz paling hebat banyak jatuhkan pin. K. Widad pun kool je pakai bola 12. Syabas 🙂

30.01.2011- petang tu meredah hujan lebatsss untuk sambut hari lahir bapak. Kek dan satay adalah sponsored by adik nombor 2. SAYA MASAK NASIK GORENG DENGAN AYAM. (Keji, caps-lockkan sbg bukti i can cook.)Ahli majlis kelaparan sebab tunggu yang dirai balik surau pukul 11pm. Lapar terpaksa makan hati dulu.

close up

abaikan saja presentation yg kureng indah itu~~~

Jadual harian adalah temankan bapak pergi Banting, balik kampung kat LD etc. Seronok tau. TAK PAYAH CAKAP PUN TAHU.

Tapi ada 1 insiden kat Tesco ni buat saya tertanya-tanya. Bapak terserempak dengan kawan dia. Kawan dia cakap ‘tarakku iki bojone‘. Adakah :

A. Saya nampak tua. OHH TIDAKKK!!!

B. Bapaku nampak muda. Erm tak kot.

C. Saya salah dengar.

Okey, jawab C. Oleh itu, saya masuk Tesco dan beli cotton buds.

9 responses

  1. ‘tarakku iki bojone‘? maksudnya apa sil?

    oh i really missed kg.olak lempit dan papan tanda jalan ke rumah anda yang hanya hampir dikambus tanah, dan ladang tebu dikampung anda. :((

    nak mai lah lagi… huhuhu

    • nahwanNur : maksudnya kena tanya orang jawa la. p cari kengkawan laen utk dptkan jwpn. hehe bagi seprais sket.

      missing u missing me gak la. ladang tebu tu kat labuhan dagang. oh papan tanda yang mana eh? nanti u datang kita tengok sama2.

      mai mai =D ..reminiscing old times together!

  2. tak sia2 hang balik gak petang ahad tu…alhamdulillah dapat gak diaorang merasa nasik goreng khas darik org yang tinggal di melaka…..btw, bagus gak balik time hujan tu..at least ada xprience drive time hujan…lepas ni akan lebih berhati2 n cekap…=)

    • asyikin_nam : betul2. rasanya kalau bukan aritu hari lahir bapa kite ade can extend lagi nak balik kg tu. tu yg redha je redah hujan lebat giler. utk pengalaman kan. amiiin insyaAllah 😀

      wak : yo tenan! 10 markah =D

  3. hakhakhakk!!asil dah tua ke??hakikat~~~dah 27 kot..lalalalalalala=)
    hurmm..syok kan dpt mkn bersama family tersayang..org pon dah terasa mcm dah buhsan dok merempat neh!!eh!!bukan merempat..merantau!!hahahaha..

    • nahwan : okey, pakcik MJ. alhamdulillah =D

      liyana : tulah, tapi wak e sopo, nyong orak reti. matang? hmmm yelah 😛

      yuffa : hakikatla saya sudah 27. rasa macam semalam usia 25. memang seronok kalau dapat balik duduk dgn keluarga, berkhidmat dengan negeri sendiri. apakan daya, kita perantau. mencari rezeki kan.

Leave a Reply

