Sakit gigi

Sakit gigi dan bengkak gusi. Dah besar-besar camni pun ada lagi ke masalah camni. Masalahnya, SAAKIIIIITTT. Bunyi seperti tak mensyukuri nikmat Tuhan. Bukan ke sakit tu satu ingatan Tuhan pada kita. Sakit ni. Baru sikit. Dah mengeluh macam-macam. Satu badan rasa nenong-nenong. Iyalah, kan berkait dengan saraf. Bila budak tanya A, aku jawab Z. Bila diorang kata kiri, aku kata kanan. Ekceli tak bercakap sangat pun. Sebab malas. Sakit bila cakap. Jadi sesiapa yang perasan tiba-tiba aku berat mulut, memang sebab inilah. Sakit gusi sakit gigi. Semalam jumpa dentist tak ada pulak. Dapatlah ku ubat kesepian ini eh tiba-tiba dengan menelan painkiller dan ubat bagi surut bengkak. Ada ke MA semalam tu gelak bila i cakap i punya gusi bengkak. Nasiblah i malas nak layan orang sebab i lebih rela melayan gusi i. Maaflah kak Gee, terpaksa mencilok ubat gigi kesayanganmu Sensodyne itu.

Kalau esok tak kurang terpaksalah jumpa dentist. Jangan kena yang bukan-bukan sudah. Sudahla ditemani mimpi-mimpi ngeri saban malam. Memang camtu kot kalau sakit gusi atau gigi.

Advertisements

2 responses

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s