Cerita Cinggu

*Entri ni adalah entri terlewat/entri terperap.Ape-apelah*

Lama dah tak menyusun bicara bermanis kata dalam blog ni. Semua orang sudah jadi sibuk sejak lepas raya ni. Entri lepas raya ni agak berbaur kebudak-budakan sikit. Yelah, selagi belum kahwin mesti lah unsur budak-budak harus ada ditanam dalam diri. Ini cerita Cinggu. Kucing kesayangan saya. Kadang-kadang saya balik kampung bukan sebab rindu keluarga tapi sebab rindu Cinggu. Hah, macam anak derhaka la pulak. Umur dia ni dah masuk 4 tahun. Kalau usia kucing kira dah tua lah kot. Dah beranak 5 kali tapi setakat ni satu je yang hidup. Bapak saya kata nasib baik ada seekor yang hidup kalau tak mesti Cinggu meroyan. Ahaha. Apa-apalah. Tapi Menah kata Cinggu ni masih nampak ranggi. Haish. Apa tu ranggi? Macam maggi kah?, atau setanggi kah?. Ape-apelah ye cikgu. Mari menyaksikan dialog antara Cinggu dan anak sedara serta kucing peliharaan kami sekeluarga ini. Malas makcik nak cerita panjang-panjang (makcik sesiapa pun tak bersalah dalam hal ini apatah lagi bersifat pemalas).

 

Seperti tidak menghargai adik-beradik pula sebab menceritakan perihal kucing terlebih-lebih. Di sini saya lampirkan sekeping saja gambar raya pertama adik-beradik untuk makluman tuan/puan. Bapak memang tak suka ambik gambar. Jangan risau, mereka takkan tau gambar ini ada di alam maya sebab mereka tak baca blog ni.

Letak satu jugalah gambar bersama kawan-kawan. Dicuri dari fb mereka.

Eh eh Menah dengan Sol tertinggal. Letak satu lagi gambar ada Menah. Yang belakang sekali tu. Hepp, jangan nak ngorat dia. Awas. Tunangan orang.

Ini kat Pantai Morib.

Yang ni ada gambar Sol Amy Mastura. Yang sweet dan cun kiri sekali tu. Puji Sol kira beli jiwa lah. Complete set semua ada. Tuty ambik gambar ni. Heheh Sol jangan marah. Ampun jangan marah mak tak lupa tapi tak sengaja :(. Ini kat rumah Tuty.

Advertisements

4 responses

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s