Bahagia

Semalam, seseorang meluahkan masalah pada aku. Dalam hati aku fikir, kalau adik-adik aku yang meluahkan masalah macam ni, macam mana aku nak beri nasihat. Aku boleh jadi pendengar. Tapi fail part-part beri nasihat. Otak aku akan jammed untuk beri nasihat atau idea sebab neuron-neuron dalam otak dah longgar sambungan dia, banyak sangat makan asam.

Susah nak letakkan diri kita dalam kasut orang. (translate omputeh kata –put yourself in his/her shoes). Setiap orang ada masalah yang berbeza. Ada orang kaya tapi tak bahagia. Ada yang miskin tetap gembira. Sebab itu adanya zakat. (Tak nak ulas panjang sebab ada orang yang lebih arif bab ni).

 Bahagia tu tak perlu dicari sebab ia datang dari dalam diri. Dr. Fadzilah Kamsah cakap. Jadi, selamat hari Jumaat dan selamat sembahyang Jumaat ;D

p/s : kawan-kawan tolong doakan sekali ’seseorang’ yang ditimpa musibah tu. Jika dia di pihak yang benar, semoga Allah memudahkan jalannya.

4 responses

Leave a Reply

