Bun-Thing a.k.a Banting

Satu lagi tajuk omputeh. Takde kena mengena pun.

1. Masa kat SAMTTAR dulu kan, aku tengok dalam majalah dia kan, ada letak alamat2 students F5. Berapa ramai yang letak alamat Jen-Needle Village lah, Bun-Thing lah. Sebenarnye nak eja BANTING. Xde kena mengena pon dengan roti yg nk letak ‘Bun-Thing’ tu apasal? Kalau orang Kg. Kundang, logikla sebab kat situ ade perusahaan Roti Seri Desa. Ade gakla the connection. See..

2. Dengar dialog ini :
ORANG : Awak asal mana?
AKU : BANTING.
ORANG : Oh. yang otw nak g Perak tu ke?
AKU : ???
Setelah aku meng-google Google Earth,
baru aku tau, ada Banting lain kat nun sempadan nak p Perak.

3. Ade gak orang cakap camni
ORANG : Oh, Banting tu kat pedalaman kan?
AKU : Search la kat gugel-earth. BANTING yang dekat dengan KLIA dengan PUTRAJAYA tu la. (dalam hati : kaula yang pedalaman!)

4. Orang luar selalu salah dengar nama kampung aku; nama dia OLAK LEMPIT la!!!bukan ORAK REMPIT. Wong jowo retilah. Makcik aku kate, oke gak la tu, maknenye orang kampung kita baik-baik. Takde nak merempit2 ni.

9 responses

  1. hahaha, memang betul sangat tu..konon nama tu nak nampak glamerlah..menyusahkan je nanti nak cari alamat diaorang yang betul time nak bagi kad jemputan,hehe..

    aah, masa balik kat bagan dato’ sana..cakap asal dari banting diaorang semua cakap “alaaa, dekat je ingatkan orang jauh tadi” ..sekali lalu kat sabak bernam tu nampaklah signboard banting tu..patutlah diaorg cakap dekat je,huhu.

    • tu la, ada satu lagi tmpt laen lak nama banting. patut kena paten nama ni, biar x redundant. hak cipta trpelihara la katakan. hahaha, banting kita ni jauh dari bagan dato’ tu..huhu. dah belah bawah slangor dah.. haha..tu la nk glemer sangat..abis pening org xpaham ejaan tu..wat kompius je..

    • o..xprnah lak kne wat folio cenggitu..olak lempit dgn bkit changgang saya taula sejarah nama2 dia. tang bukit changgang tu saya xtau la. ada boundary, rtb,..macam-macam ada.

  2. haha..mande skang..zaman sekolah balik kampung je..excident terbabas masuk ladang getah..motor je..aku tak sbb sempat lompat..abis rosakkemek moto pakcik aku..drjh 5 masa tu..huhu..haru tol..skang shumakel f1..haha

Leave a Reply

