Adakah ini realiti

Terang-terang ini mimpi. Malam tadi, aku mimpi nahwanNur dan aku ditawarkan sambung master dalam Landscape Architecture di UTM. Siap ‘UNDER TAJAAN’ lagi dalam surat tawaran. Tajaan siapa, aku tak tahu. Dalam mimpi tu, aku sangat serba-salah dan tak mahu terima tawaran itu. Tapi nahwanNur sangat beria-ia suruh aku terima. Hari pendaftaran kat Skudai, aku still teragak-agak. Aku kan dah ada kerja tetap. Dan Skudai tu jauh sangat. NahwanNur pujuk, dia siap call-kan pejabat kat Skudai lagi. Aku diterima walau tak datang daftar. 95% dalam jiwa rasa tak mau pergi.

Lepas itu, tiba-tiba aku dah dalam asrama kolej kat UTM. Tiba-tiba aku terjaga. Haha..terang-teranglah ini tipu. nahwanNur dah nak habis pun master dia dalam kehidupan realiti. Aku?

…’Jika doamu dimakbulkan, tanda ALLAH menyayangimu. Jika doamu lambat dimakbulkan, tanda ALLAH ingin mengujimu. Jika doamu tidak dimakbulkan, tanda ALLAH merancang yang terbaik untukmu!’

Leave a Reply

