Kalau rumah saya SHELL dan PETRONAS

Senior yang beraya di rumah bagitau, memang rumah saya (interior) macam warna PETRONAS. Langsir, lapik kusyen, lagi-lagi dinding semua warna hijau PETRONAS. Kat ruang tamu sajalah. Bahagian tengah rumah dan dinding tandas semua warna hijau epal. Syahdu mata kami memandang. Ke silau?

Syukurlah cat dinding kat dalam saja warna hijau PETRONAS. Kalau cat di luar, mesti ada orang tersalah datang nak isi minyak sebab silap ini PETRONAS.

Jadi, apa kata kalau saya nak be fair and square, oleh kerana cat dalam rumah warna PETRONAS, jadi cat luar, boleh tak nak cat warna SHELL? iaitu MERAHKUNING. Warna SELANGOR negeri kecintaan saya. Tempat jauh lagi dikenang, inikan lagi tempat sendiri..Eh, betulkah peribahasa.

Jangan-jangan kalau betul-betul saya cat dinding luar warna SHELL nanti orang salah nak isi minyak kat rumah saya, instead of the real SHELL petrol station kat jalan besar kampung saya. (Best SHELL tu, sebab ada surau besar yang cantik). Okeh, sudah melalut.

Kenapa saya suka rumah saya? Kenapa kamu suka rumah kamu? Ni saya upload gambar terbaru ruang tamu rumah yang berkecah dengan kuih raya yang berterabur.

Kan dah kata bersepah. Kusyen semua sudah diangkut pergi tempat lain

Kuih raya sudah tak ada sebab masa gambar ni adik saya ambik, raya sudah nak habis. Kusyen ada yang sudah tak ada, diangkut pergi depan tivi. (Ni gambar updated, lama lepas entri ditulis baru diupload)

atas meja besar ada sikit kuih raya. Nampak tak gemerlap hijau 'petronas' secara overall?

Atas meja besar ada sikit kuih raya. Nampak tak gemerlap hijau 'petronas' secara overall?

 

p/s : esok dan lusa kami semua ada Program Jelajah Merdeka. Doakan semuanya berjalan lancar. InsyaALLAH..Apa yang penting, KERJASAMA…dan DOA serta TAWAKKAL selepas USAHA. Amiinn…

6 responses

Leave a Reply

