Kedah oh Kedah

Kedah negeri jelapang padi. Dan Kedah banyak tinggalkan kenangan pada aku. Ini kali kedua aku jejak kaki di tanah ini untuk berkursus lepas kali pertama rombongan ke Langkawi dulu2.

Seikhlas hati, aku menyatakan orang Kedah adalah orang2 berhati mulia dan mesra alam. Setakat yg aku kenal, memang camtu. Dan malam tadi, merupakan kali terakhir aku datang berjalan dan bermalam di rumah Kak Ton & Bang Noq, kakak angkat Kak Zack, roomate aku sepanjang kursus di Swiss Inn(yg harus di-switch off ni!-panjang ceritanya)  Sg. Petani ni. Dah beberapa malam sebelum ni, aku yg muka tak malu p bermalam kat rumah diorang, dan akhir sekali, malam ni, acara makan2 sambut birthday Aishah anak Kak Zack yg terer speaking tu.haha..Chicken chop & laksa kedah Kak Ton, harus xku lupa..

Rasa nak teriak bile dah nak berpisah..dan aku berjanji kalau tak ada aral melintang, aku akan singgah rumah Kak Ton lagi, sebab aku akan p ke Aloq Staq ujung tahun ni..insyaAllah..So, orang2 Kedah, banggalah anda menjadi orang Kedah, sebab aku dah jumpa orang2 Kedah yg baik kat sini. Tapi, ape2 pun, aku tetap sayang negeri tumpah darah aku, Selangor tercinta^_^

Leave a Reply

