induk-c=rf-c

Lama sudah rasanya meninggalkan silentnur. Dihambat kesibukan berkursus induksi nun jauh di utara tanah air, di Sungai Petani Kedah yang baru pertama kali aku jejaki sepanjang menumpang bernafas di bumi Tuhan ini, banyak yang aku tinggalkan. Kerja & kerja & kerja. So, sekadar mengisi ruang yg ada di waktu kelapangan ni, biar aku coretkan kisah2 perjalanan menuju destinasi sg. petani..

Kami bertolak seawal 830 pagi. Non-stop. berhenti sekejap cuma di R&R Tapah. Isi perut & bagi makan kereta. 230 kami dah sampai Sungai Petani. keluar tol Simpang Ampat and masuk di tol Juru. Lepas tu masuk ntah tol hape yg aku xingat. kira hebat jugak r sampai kul 230 ptg tu..

Dan yg paling xboleh lupa setakat ni, kami dah berjaya sampai di RFC. Sekian lama kak ayu mencanangkan RFC Sg.Petani..aku sampai gak akhirnya. macam kfc, tapi lain. aAam organik. 2 rasa berbeza-herba & spicy. Harga pun not bad. sokonglah makanan orang kita!!!

Konsep RFC kaler oren. Striking. Haha..bes dapat makan sini. Sebelum induksi, kami dah sampai di RFC dulu. So,dalam lipatan sejarah aku, 19.07.09, jam 3pm, aku dan colleagues dah berjaya jumpa & makan RFC buat julung2 kalinya!!yeay..

Advertisements

2 responses

  1. Assalamu’alaikum,

    woo. di kedah ke, i lupa lah u bagitahu 2minggu lepas. i pun dekat sana minggu lepas. tak terserempak pula ya.

    Ish, baru pekena rfc ka? orang awai dah. Haha. Eh, apa ya kamu minta kita tambah dekat blog ni tempohari? mesej kamu dah hilang 😀

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s